-
Google Pay - płać telefonem jak kartą
Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia telefonem z systemem Google Pay jest dostępny na wszystkich niezrootowanych urządzeniach z Androidem (Lollipop 5.0+) posiadających technologię NFC. Aplikacja ta bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach stacjonarnych posiadających terminale płatnicze akceptujące płatności zbliżeniowe oraz w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.
Płatności mobilne za pomocą telefonu są możliwe w tysiącach miejsc - sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych czy podczas zakupów online. W sklepach można wygodnie zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe - tak samo jak kartą.
Klienci Zrzeszenia BPS mogą korzystać także z opcji „zapłać z Google Pay” podczas klasycznych zakupów w Internecie.
Nowa opcja pojawia się, gdy Klient wybierze płatność za pomocą Operatora: Przelewy24, PayU, First Data. Wówczas ma możliwość zapłacenia: kartą, przelewem, BLIK-iem, oraz Google Pay, co jest nowością. Po wyborze tej opcji, Klient zostaje poproszony o zalogowanie się do swojego konta Google, a następnie z wyświetlonej listy kart musi wybrać tę, którą chce dokonać płatności.
Jest to możliwe ponieważ Google oparło swoje rozwiązanie płatnicze o przechowywanie danych w chmurze. Dzięki temu niezależnie od urządzenia, przez które Klient płaci, wszędzie tam, gdzie zaloguje się do swojego konta, będzie mógł korzystać ze swoich zapisanych kart. Klient musi więc pamiętać jedynie swoje hasło do konta Google, aby płacić szybciej i wygodniej!
Integrację z płatnościami Google Pay zapowiadają także Dotpay i eService. Rozwiązanie jest obecnie coraz szerzej wprowadzane również u innych, zagranicznych operatorów płatności. Należy spodziewać się, że już wkrótce będzie można płacić w ten sposób w większości sklepów internetowych.
Przydatne informacje
Tak, dane Twojej karty są szyfrowane i przechowywane na bezpiecznych serwerach. Każda karta płatnicza skonfigurowana przez Ciebie do płatności w sklepach otrzymuje numer konta wirtualnego (VAN), który sprzedawca widzi podczas zakupów. Dane Twojej karty nie są udostępniane sprzedawcom, gdy dokonujesz płatności w sklepie.
Gdy Twój telefon jest odblokowany, ktoś może użyć go do robienia zakupów w sklepach. Jeśli nie możesz znaleźć telefonu lub został on skradziony, możesz go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.
Jeżeli zablokujesz urządzenie, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy znajdziesz swoje urządzenie, odblokuj je i dodaj jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay.
Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.
Dane Twojej karty zostaną powiązane z kontem Google, gdy:
- kupisz produkt lub usługę Google (np. aplikację czy film w Google Play),
- dodasz karty bezpośrednio w aplikacji Google Pay lub przeglądarce Chrome.
Więcej informacji na temat danych Twoich kart zapisanych w Google znajdziesz na pay.google.com